lunes, 19 de noviembre de 2007

CARTA ALCALDE 6 NOVEMBRE 2007

6 de novembre de 2007.


L’alcalde i els regidors representen tot els ciutadans de Vilassar de Mar.

Tinc una profunda preocupació per la salut democràtica de la vida municipal. En el Ple Municipal del 4 de novembre, on es decidiren increments substancials en les taxes i els impostos municipals, el meu alcalde va tenir dues respostes desafortunades als requeriments dels regidors de l’oposició.

Senyor Joaquim Ferrer, vostè és el meu alcalde. Com pot prejutjar, tenint en compte que el vot és secret –una qualitat del sistema democràtic–, que jo no l’he votat, com tampoc els altres 8.378 ciutadans amb dret a vot?

Per tant vostè no pot emparar les seves decisions amb l’aval dels 3.418 vots aconseguits per la seva candidatura. En no respectar aquesta regla del joc democràtic, es cau en el fet de governar per als interessos de minories poderoses que anteposen els seus interessos als dels dèbils.

Admeto que 30 anys de convivència democràtica és un temps curt, però no desesperi, ja n’aprendrà, així ho desitjo...

També vaig tenir un ensurt quan, en el mateix Ple Municipal, vaig veure aflorar el seu caràcter autoritari negant el dret constitucional de demanar informació sobre la gestió municipal. Com a alcalde meu, vostè sap que els regidors de la oposició han de demanar o buscar informació per tenir la possibilitat d’influir d’una manera legal sobre les decisions que pren l’equip de govern municipal. Qualsevol veí de Vilassar de Mar pot dirigir-se a vostè, per escrit o verbalment, per informar-se sobre problemes municipals i no només un dels 3.418 que han votat CiU. Aquesta és una altra regla del joc democràtic.

José Vargas Fernández
Ciutadà de Vilassar de Mar, no subdit.

1 comentario:

Aquest cotxe no hauria d'estar aparcat aquí dijo...

hola, aprofitem aquest espai per fer pública una iniciativa que feia temps creiem necessària.
La mala gestió municipal en termes de mobilitat ens la va fer plantejar.
gràcies